تربت الـ حـ سـ یــ ن






تربت الـ حـ سـ یــ ن

کربلا تربت می‌سازد و همه ابدان شیعیان را تربت می‌کند
از عطش، آب بدن خشک می‌شود و تشنه دنیا و آخرت می‌شود؛
هم تشنه آب ظاهری می‌شود و هم تشنه معنوی
کسی که تشنه کربلا شد، بدنش سرانجام تربت می‌شود
همین بدن ظاهری، حتی اگر نمرده باشد!
و این یعنی معنای موتوا قبل ان تموتوا

كلّ يوم اگر براي ما عاشوراست و كلّ ارض كــربلا، سلام هاي مقدّس ِ صبح و شام ِ حضرت ِ ناحيه، سرّ ِ خون - اشك هاي جناب ِ صاحب (عـجّل الله فرجه الشّريف) اند ... أَلسَّلامُ عَلى مُحَمَّد حَبيبِ اللهِ وَ صِفْوَتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى أَميرِالْمُؤْمِنينَ عَلِىِّ بْنِ أَبي طالِب الْمَخْصُوصِ بِاُخُوَّتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى فاطِمَةَِ الزَّهْرآءِ ابْنَتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى أَبي مُحَمَّد الْحَسَنِ وَصِىِّ أَبيهِ وَ خَليفَتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الَّذي سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ أَطاعَ اللهَ في سِـرِّهِ وَ عَلانِـيَـتِـهِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ في تُرْبَتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاِْ جابَـةُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاَْ ئِـمَّـةُ مِنْ ذُرِّيَّـتِـهِ ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ خاتَِمِ الاَْ نْبِيآءِ ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ سَيِّدِ الاَْوْصِيآءِ ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ فاطِمَةَِ الزَّهْرآءِ ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ خَديجَةَ الْكُبْرى ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ جَنَّةِ الْـمَـأْوى ... أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ زَمْـزَمَ وَ الصَّـفا ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوكِ الْخِبآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى خامِسِ أَصْحابِ الْكِسْآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى غَريبِ الْغُرَبآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى شَهيدِ الشُّهَدآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى قَتيلِ الاَْدْعِيآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى ساكِنِ كَرْبَلآءَ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَكَتْهُ مَلائِكَةُ السَّمآءِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ذُرِّيَّتُهُ الاَْزْكِيآءُ ... أَلسَّلامُ عَلى يَعْسُوبِ الدّينِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنازِلِ الْبَراهينِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الاَْئِمَّةِ السّاداتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْجُيُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِياتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ ... أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْقَتيلِ الْمَظْلُومِ ... أَلسَّلامُ عَلى أَخيهِ الْمَسْمُومِ ... أَلسَّلامُ عَلى عَلِىّ الْكَبيرِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الرَّضيـعِ الصَّغيرِ ... أَلسَّلامُ عَـلَى الاَْبْدانِ السَّليبَةِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَريبَةِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَدَّلينَ فِى الْفَلَواتِ ... أَلسَّلامُ عَلَى النّازِحينَ عَنِ الاَْوْطانِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونينَ بِلا أَكْفان ... أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُفَرَّقَةِ عَنِ الاَْبْدانِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحْتَسِبِ الصّابِرِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمَظْلُومِ بِلا ناصِر ... أَلسَّلامُ عَلى ساكِنِ التُّرْبَةِ الزّاكِيَةِ ... أَلسَّلامُ عَلى صاحِبِ الْقُبَّةِ السّامِيَةِ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ طَهَّرَهُ الْجَليلُ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنِ افْتَـخَرَ بِهِ جَبْرَئيلُ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ناغاهُ فِي الْمَهْدِ ميكآئيلُ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ نُكِثَتْ ذِمَّـتُهُ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِكَتْ حُرْمَتُهُ ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ اُريقَ بِالظُّـلْمِ دَمُهُ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَـرَّعِ بِكَأْساتِ الرِّماحِ أَلسَّلامُ عَلَى الْمُضامِ الْمُسْتَباحِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمَنْحُورِ فِى الْوَرى ... أَلسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْـلُ الْقُرى ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمَقْطُوعِ الْوَتينِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامي بِلا مُعين ... أَلسَّلامُ عَلَى الشَّيْبِ الْخَضيبِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّريبِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّليبِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضيبِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ ... أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِيَةِ فِى الْفَلَواتِ ... تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِياتُ ... وَ تَخْتَلِفُ إِلَيْهَا السِّباعُ الضّـارِياتُ ... أَلسَّلامُ عَلَيْك َ يا مَوْلاىَ وَ عَلَى الْمَلآ ئِكَةِ الْمُرَفْرِفينَ حَوْلَ قُبَّتِك ...

مرگ

پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۸۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ
انا لله و انا الیه راجعون.....به عزت و شرف لا اله الا الله بلند بگو لا اله الا الله......این جمله رو زیاد شنیدیم, جمعیتی که به دنبال تابوت عزیزشون اشک ریختند رو زیاد دیدیم , هر روز از کنار اعلامیه های فوت گذشتیم , به عکس درون حجله ها خیره شدیم , اسم روی تاج گل های ردیف شده ی دم مسجد رو زیاد خوندیم.............

به این فکر کردیم که روزی هم نوبت ما میشود؟؟روزی میرسد که دست من از دنیا کوتاه میشود....شاید این چنین روزی فردا باشد...الله اعلم...تصورش قدری وحشتناک است , البته این ترس و وحشت بابت *علمت نفس ما احضرت* است و گرنه مرگ ترس ندارد , چرا که راهی است برای وصال یار....

برای دنیا چه بسیار تلاش کردیم و آخر باز هم پایمان لنگید!!!!برای آخرتمان برای نلنگیدنمان چه پیش فرستادیم؟؟؟

نکند ما را مخاطب قرار دهند و بگویند*فذوقوا ما کنتم تکنزون...* ؟؟

نکند آن چشم گریان در قیامت چشم من است؟؟

نکند مصداق *خسر دنیا و الاخرت* باشم؟؟

نکند این منم که میگویم *رب ارجعون لعلی اعمل صالحا فیما ترکت* ؟؟

نکند اینها با من هستند*ادخلوا ابواب جهنم خالدین فیها فبئس مثوی المتکبرین*؟؟

خدایا به تو پناه میبرم....*یا سیدی ان وکلتنی الی نفسی هلکت*....

یا سیدی و ربی اتراک معذبی بنارک؟؟؟نه خدایا... باور نمیکنم که مرا در آتش بسوزانی , چرا که امید به رحمانیتت دارم ....چرا که یک عمر تو را به اسم ارحم الراحمین میشناسم...امید دارم با لطف و رحمانیتت و شفاعت مقربانت مصداق این آیه باشم * سلام علیک ادخلوا جنه..* امیدم را نا امید نکن ای امید نا امیدان

فاقبل عذری و ارحم شده ضری....

اما نه خدایا.....حال که میاندیشم نه دنیا را میخواهم و زر و زیورش را نه آخرت را میخواهم و بهشتش را....

من فقط تو را میخواهم و در پاسخ الیس الله بکاف عبده؟ فریاد میزنم نعم.....نعم.....

چرا که داشتن تو جبران تمام نداشتن هاست.........

خدایا دوستت دارم


پ.ن = به این فکر کنید که فقط یک روز به پایان زندگیتون مونده یعنی فقط24ساعت برای جبران فرصت دارید!!!!(البته دور از جونتون بعد از 120سال)توی این مدت کم چه کار میکنید؟؟؟

پ.ن = بزرگی میگفتند انسان از زمانی که به دنیا میاد درحال نزدیک شدن به مرگ است و با هر نفسی که میکشد یک قدم به مرگ نزدیک میشود , پس خودمون رو از الان آماده کنیم شاید این فرصت یک روزه که بالا ذکر کردم برای جبران , نصیبمون نشه و اون موقعه که پشیمونی هیچ فایده ای نداره.........

پ.ن = مخاطب این پست خودم بودم...

پ.ن = میلادحضرت معصومه روبه همه ی دوستان و روز دختر رو به همه ی دختران تبریک میگم

پ.ن = جهت تعجیل در فرج آقا یک دقیقه تفکر در اعمالمان......

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۱۵
تربت

نظرات  (۳۴)

سلام
با یه مطلب طنز در خدمتتونم
منتظر حضور شما هستم
لطفا تا آخر مطالعه بفرمایید
ممنون از الطاف شما
موفق باشید
سلام.



آری آری زندگی زیباست،
زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست
گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست
ور نه خاموش است و خاموشی گناه ماست.

با شرط عشق به شرط حضور و نظر پر

پر مهرت بروزم.
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ فری توپول
نمیدونم چرا ولی اینو میدونم که ما همه بنده خداییمو هممون جز بدی به خدامون نکردیم
با پستت خیلی حال کردم خیلی

راستی سیده براس عتباته دانشجویی پبت نام کردی
شاید یه بار دیگه.............................
بازم بین الحرمین رو ببینی شاید..................
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ ܓ♥فرزانه♥ܓ
ممنون از حضورتون
روح درگذشتگان شما هم شاد
سلام . خیلی لطف فرمودید خوشحال شدم !
با در آوردن لباس روحانیت موافق نیستم ! اون کار یعنی در اومدن ( هرچند موقت ) از هویت طلبگی واین عادت خوشایندی نیست .
اتفاقاً تجربه نشان داده اگر کمی حوصله و خوش ذوقی به خرج داده شود ، بازار و این جور جاها ، فرصت مناسبی برای تعامل و ارتباط گیری است !
ممنونم .
وای دوسی مرگ نمیدونم با این گناهای ما چرا فکر مرگم آدممون نمیکنه
راستی روزتم که دیروز بود مبارک
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ سید یاسین
سلام
دست کوتاه ز دامان گل و پا در گل

حال خار سر دیوار گلستان دارم
شاد باشی
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ همسنگر بسیجی
سلام.

بوی شهیدان....اما چرا برای شهیدان امروز(جانبازان)کاری نمیکنیم؟ چرا ؟...
کبوتر بال دارد بال دارد
حقیقت شاعری هم حال دارد
خوش آنکه میان این همه تیم
به سینه عشق استقلال دارد

با یه مطلب درمورد دربی آپم
نیای دلخور می شم ها
حضرت علی (ع):

الناس نیام فاذا ماتو انتبهوا
مردم در خوابند ؛ وقتی که میمیرند بیدار می شوند ...

در همین راستا حضرت خاتم (ص) فرمودند :
موتو قبل ان تموتو
بمیرید پیش از آنکه بمیرانندتان

باشد تا اندکی پند گیریم ...

اووووه چه خبره 120 سال ...

من همیشه میگم خدا عمر باعزت به آدم عطا کنه ؛ خدا آدمو عاقبت به خیر کنه ...
تو آشناها کسی رو داریم ... حقیقتاً خانم مؤمنی بودند ... نماز شب ، روزه ، قرآن ...
.
بودند میگم چون بنده خدا دیگه الان بودنش با نبودش ... حکایت عجیبیه ؛ نمی دونم چی بگم !
الان شش ساله که آلزایمر گرفته اند ؛ هیچ کس رو هم نمی شناسند ... البته سنشون بالاست
ولی الان هم نور از صورتشون می باره
.
خیلی سخته !
خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر بفرماید
ان شاءالله
سلام
میگم بعد از چند روز نظر خودتون رو خوندید...تعجب نکردید عجب نظرات جالبی براتون میذارن!!!!
.
زیبا نوشتید...مفید و کوتاه و موثر...
.
از اینکه پیشاپیش برد استقلال رو بهم تبریک گفتید ممنونم!!!!!
.
ولی من کجای پست جدیدم از فوتبال حرف زدم؟؟!!
.
موفق باشید.........بعد از صد و بیست سال!
.
.
.
.
.
البته از الان تا صد و بیست سال
بنام الله
بغضی تلخ فضای دل را آکنده می‌سازد و ابرها را آبستن باران...
می‌دانم که بارانی سخت در راه است ،
اما ...
.
.
.

یاحق
سلام
حدیث داریم اگه دو روز از عمرتون باقی باشه یم روزشو به علم آموزی و روز دیگرش رو به عمل کردن به اون علم(علم معنوی) بگذرونید!
اما 24 ساعت خیلی کمه برا جبران کم کاری 24 ساله ی من!
نمی دونم چی بگم...
با یه داستان زیبا با عنوان<احمد کاردی!>به روزم وقت کردی بیا اونورا
یا علی
سلام
منتظرم
یاعلی
سلام و دو صد درود ؛
من اگر بدونم یه روز به پایان زندگیم مونده ؛ اول از همه با تمام کسانی که به ذهنم برسه تماس می گیرم ، خداحافظی می کنم و حلالیت می طلبم ... بعد هم سعی می کنم آروم بشینم ، ذکر بگم و به کارهایی که کردم فکر کنم و از خدا طلب مغفرت داشته باشم ... و ازش بخوام آغوشش رو بروی من باز کنه
فقط همیشه از خدا می خوام مرگ خوب نصیبم کنه ..
ولی به راستی اگر انسان به اینجا برسه که مرگ چیزی نیست جز دیدار یار ...
چرا اینقدر می ترسیم ؟؟ نمی دونم ؛ شاید چون انسان از هر چیزی که نسبت به اون شناخت نداره در هراسه ...
.
راستی این جمله خیلی زیبا بود :
داشتن تو جبران تمام نداشتن هاست...

۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ عبدالزهرا
سلام

یه دقه گوله بیا وبلاگم کارت دارم
با این اعصاب و حالی که ما داریم به این چیزا هم فکر کنیم مترکیما!!!!!!!!
سلام
جدید با وبلاگتان آشنا شدیم.
زیبا...
حالت خوف و رجا جز وقت هایی است که خدا به بنده اش نظر می کند...
نوشتن وصیت نامه امری واجب است... [گل یاس]
..............
سیده یعنی چی؟ یعنی سید خانم؟
من به خانوادم میسپردم برن حلالیت بطلبن
بهعد خودم تنها میرفتم مشهد امام رضا تو حرم میمردم
من اگر بهم همچین خبری بدن، سریع یه ضبط صوت برمی‌دارم و حرف می‌زنم!
هی حرف می‌زنم...
نه این که زیاد بلد باشم ها... نه!
اما می‌ترسم اون دنیا ازم بپرسن تو که فهمیدی چرا نشرش ندادی؟!

البته اگر تا حالا نشرش ندادم برای اینه که فکر می‌کنم هنوز باید کامل‌تر بشه!!!
راجع به چی حرف می‌زنم؟! آهان یادم رفت بگم... اقتصاد اسلامی... چیزی که براش به دنیا اومدم و امیدوارم در همین مسیر زندگی کنم و در همین مسیر بمیرم...
پاسخ:
موفق باشید.
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ عبدالزهرا
آقا ببخش بسکه سرم گرم زندگیست

کمتر دلم برای شما تنگ میشود

عالی بود واقعا دلم لرزید و رفتم به.........

به روزم
پاسخ:
کجا؟
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ روان شناسی شیطان
سلام
با اینکه خیلی ریز بود اما خیلی قشنگ بود همشو خوندم چون از مطالبی که منو یاد مرگ میندازه استقبال می کنم
راستی به تک تک لینکات سر زدم بعضیهاش غیر فعال بود
در ضمن لطفا مرا با نام روانشناسی شیطان لینک کنید(به جای عبد فانی)
با تشکر
پاسخ:
ممنون که گفتید
سلام
در جواب سوالی که پرسیدم:
من به شخصه سریع یه وصیت نامه تنظیم میکردم و از خانوادم حلالیت میطلبیدم و ازشون میخواستم که از تمام فامیل برام حلالیت بطلبند و چند نماز و روزه هم.....
دیگه خیرات و صدقه و ....اینا هم که....
بعدم سوره هایی که در ثوابشون اجر شهید اومده رو میخوندم و در آخر هم میشستم به صلوات فرستادن و منتظر میموندم.........البته قبل از همه ی اینها توبه هم میکردم!!!!
به این میگن استفاده ی بهینه
پاسخ:
(این جواب رو چند روز بعد از این نظری که گذاشتم به خودم دادم!!)
مطلب قابل تاملی بود

موفق باشی
پاسخ:
ممنون
سلام
روزت مبارک!
ای کاش بمیریم قبل از آنکه بمیرانندمان
پاسخ:
ای کاش....
سلام
من ذره ام و قرین افلاکم کن
آلوده ام و به لطف خود پاکم کن
ناپاک بر پاک ندارد جایی
پاکم کن و در کنار خود خاکم کن

مطلب قابل تاملی بود .... التماس دعا....
یا علی
پاسخ:
(به ایمیل هاتون یه نگاه بندازید!)
سلام و ممنون
پاسخ:
حال مریض کوچولوتون چه طوره؟
سلام دوست عزیز.

مرگ حقه. . .
پاسخ:
بله...
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند
و از صحنه رودصحنه پیوسته به جاست ,
خرم آن نغمه که مردم بسپاند به یاد
پاسخ:
بله عزیزم سر جلسه امتحان دیروز ما خوب نغمه ای خوندیم خوب....
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ دیوونه غربتی!
سلام علیکم

حس غریبی ست ...
خنده معنا داریست ..

نگاهش، دلم را می سوزاند

در نگاهش حرفیست ...
"و وای بر شما جاماندگان از قافله عشق و هستی .."
بله، نگاه حسین را می گویم ...
حاج حسین خرازی!
تا حالا توجه کرده اید به صورت همچو ماهه شهیدان ...
مهدی زین الدین
مهدی باکری
ابراهیم همت
احمد کاظمی
حسین خرازی
و و و و ...

یک چیز مشترک است!

یک نگاه با یک خنده درد آور!

ای کاش بشود ...
ما نیز هم ره این قافله ..
سوی دلدار ...
برویم ...

روزیم باشه و همچنین قسمت بشه بعداً مطالب وبلاگ رو می خونم ...
پر حرفی کردم ... عذر تقصیر!

بنده حقیر رو هم دعا کنید که بسی محتاجـــم
پاسخ:
نگاه حاج حسین خرازی...........لبخندش........
راستی

یه چیزی تو این مایه ها منم نوشته بودم تو پست قبلیم
میبینم که جفتمون متنبه شدیم!
این یه دقیقه تفکر در اعمال رو خوب اومدی
یاعلی
پاسخ:
علی یارتون
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ هیئت روضة الحسین (ع) ارومیه
امشب گره می زنم دل تنگمو با بال کبوترات
شاید دل منو هم ببرن تا عرش گنبد طلات
هوائیه قلبم ، به هوای پا بوس
پر می کشه امشب ، تا آسمون طوس
یا رضا دل ما به فدات ، طوطیای نگامونه خاک پات
قربون مرقد با صفات
مهربون قبله‌مون یه نگات ، شبیه آهو سر می ذاریم به رات
قربون تک تک زائرات
--------------------------------
سلام
واقعا که مطالب عالی و آموزنده ای دارید انشالله عجرتونو از ارباب بگیرین
منتظرم اللهم عجل ولیک الفرج
پاسخ:
آمین
۱۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۵۳ سعا مشاوره سنگ صبور
سلام
میگم مشاوره سنگ صبور بقیه بیان جای من در دل کنند...
ولی نمیدونم خودم کجا برم در دل کنم از دست اینهایی که عقل کل اند و خیلی ازما بهترونند ببخشید منظورم با شما نیست شاید جنس مونث اینطوری است نرم نازک حساس و شکستنی و به دل گیر نمیدانم...
ولی چه...؟؟؟
خدایا باید مثل جدم و مولایم سرم در چاهای مشهد یا بیرجند بکنم که شاید فریاد رسی باشد...
.....
پاسخ:
خدا قوت....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی